dimecres, 18 de febrer de 2009

Impressions tarragonines

Algunes de les vostres impressions i sensacions durant la sortida al Camp d'Aprenentatge i la ciutat romana de Tarragona, múltiples i barrejades com les tessel·les d'un mosaic.
Si n'hi voleu afegir més, feu-ho als comentaris.

Maqueta
Ben feta i detallada. Estèticament preciosa. Em va agradar moltíssim. Es podia veure exactament el que ens havien explicat. Gran, perfecta. Molt real. Cada cosa al seu lloc. Ideal per fer-te una idea de la ciutat. Deu portar una feinada. Paciència, entenedora, necròpolis, miniatures. Ínsules, domus, amfiteatre, circ, aqüeducte. Turó, port, cases, muralla.
M'hauria estimat més veure les restes que quedaven de la ciutat.

Muralles
Part tranquil·la de la ciutat.
Història i pedres gegants. Símbols en alguns carreus. Maques, inacabables, altura, protecció, bona vista. Pedres grans i petites, estratègies per col·locar-les. Grans a sota, petites a dalt. Impressionants, molt maques. Immenses, velles, jardí, Minerva. Torres.
La ruta és molt bonica i estan molt ben cuidades. Et traslladaves d'època mirant-les.
Grans construccions que actualment costarien molt de fer.
Molt bon guia.

Amfiteatre
Molt interessant. Increïble. Església cristiana construïda al bell mig de l'arena. El que em va impressionar més. La millor part de l'excursió. Em van encantar les explicacions d'en Jordi, el guia. Genial, directe, sol, vent. Bona reconstrucció. Graderies súper grans i restaurades, basílica, gladiadors, lluites contra animals.
Recorda alguna cosa sàdica, però l'edifici en si és una passada.
Molt bon monitor.

Aqüeducte
Dimensions impressionants, construcció intel·ligent. Alt, llarg, arcs, aigua, pedra, gegant, vell, fantàstic. Bellesa, perfecció.
Construït solament amb pedres sense cap mena de ciment, cosa que em sembla flipant.
Magnífic. Arcs preciosos. Increïble. Bus, carretera, vistes. Caminar per dalt, muntanya.
Canal per fer arribar l'aigua a la ciutat, bell, majestuós.
Imponent, em va transmetre molt i em va fer sentir bé, com solitud en companyia.

Museu Arqueològic
Visita ràpida, però impressionant. Vam poder-hi veure el que havíem estudiat a llatí i peces que havíem vist en l'explicació del camp, però en realitat canvien. Em vaig quedar amb ganes de veure'l amb més calma.

Bonic. Em sentia molt vigilada, però interessant. Tenia unes vistes molt maques.
Busts, columnes, història. Príap, cap de la Medusa, Venus i Cupido, nina d'ivori, mosaics inacabats, pujar i baixar escales. Tres cames, escultures. Inscripcions.

Tren
Tranquil·litat, descans. Una bona estona.
Avorrit, però ràpid. Còmode, MP3, gent dormint, crepuscle.
Riure, galetes, revisor, son. Escoltar música, córrer per no perdre el tren, fotos, vídeos de gent que dormia, dibuixos... Menjar, pasión de gavilanes.
Molt divertit. Genial, explicant-nos anècdotes que ens havien passat i també les que ens passaven al tren. Molt pràctic per arribar a Tarragona.
M'encanten els trens; i la companyia, genial.
Primer em semblava que no hi cabia, però després vam veure que els seients es giraven! Gran dormida.

General
Una ciutat molt bonica i un mar preciós. Excursió fantàstica. Bona organització. La nit.
Un viatge realment molt divertit, interessant i d'aprenentatge. El tornaria a repetir, però amb més temps. Repetiria segur l'experiència, m'ho vaig passar molt bé. Curt, entretingut.
Una bona experiència i un bon viatge. Els monuments grans els tornaria a visitar.
Ha set una excursió que per dos dies ha estat molt bé. M'ha agradat la llibertat i la confiança que ens van donar les profes, he après coses noves i he pogut conèixer a gent i parlar-hi.
Bon rotllo entre profes i alumnes.